random posts

Salman Khan Müslüman Mı ?

12:05 6 Comments
Bu zamana kadar hakkında pek çok şey yazılıp çizilen ve pek çok kez dedikodu malzemesi olan ünlü yıldızlardan Salman Khan oldukça ilginç bir kişiliğe ve hayat hikayesine sahip bir aktör. Bu aktör'ün tüm dünyada ve ülkesinde olduğu gibi Türkiye'de de pek çok hayranı bulunmaktadır. Bu hayranlarının aktör hakkında daha detaylı bilgiler edinebilmeleri için bir araştırma yaptık. Hep birlikte detaylara göz atalım.



Salman Khan müslüman bir baba ile Hinduizme inanan bir annenin evladı olarak bu iki din arasında sıkışmış ve pek çok kez kendi içerisinde çatışma yaşamış bir isim olarak karşımıza çıkıyor. Kendisi pek çok kez dini üzerinden yapılan spekülasyonlara açıklık getirme gereği duymuştur. Bu açıklamalardan birisi de:
"Ben bir insanım. Ben bir Hintliyim. Ben bir müslümanım. Ben Bir Hinduyum."
Müslümanlar ve Hinduizme inananlar arasında yaşanan çatışmalar ve terörist eylemler sonucu bu durumun kendisine sorulduğunda Salman Khan'ın yaptığı açıklama ise:
"Bildiğim tek şeyin İslam dininin barış dini olduğudur. İslam asla çatışmayı ve savaşı körüklemez."
şeklinde olmuştur. Görüldüğü gibi ünlü aktör İslam dinine karşı büyük bir saygı besliyor ve kendini biraz Müslüman olarak görüyor. Ancak daha önceki açıklamalarında da belirttiği gibi kendini Hinduizme de inanan biri olarak niteliyor. Aynın zamanda milliyetçi biri olan Salman Khan yaptığı açıklamalarda Hindistan'ın geleceği için çabalamaları gerektiğini söylüyor.
"Ben kendimi bir Hintli olarak görüyorum. Benim dinim milliyetçiliktir. Tüm vatandaşlarımızı Hindistan'ın geleceği için ülkemizi güzelleştirmek adına çaba göstermeye davet ediyorum."
Salman Khan kendini çok kez müslüman olarak nitelemiş ancak insanlığın ve insanı sevmenin bütün dinlerin üzerinde bir amaç olduğunu belirtmiştir. Ülkesinde ılımlı müslüman olarak bilinen aktör çoğu kez diğer dinlere ait dini törenlere ve kutlamalara da katılmıştır. Bizim Salman Khan'ın inancını yargılama ya da sorgulama hakkımız yoktur. Bu makale tamamen bilgilendirme amaçlı yayınlanmıştır.

Kaynak : http://www.bollywoodtr.com/2013/07/salman-khan-musluman-mi.html

6 yorum :

  1. Güzelde bi film yapmış sevginim gücü kendi yönetmiş filmi bu akşam ızledim trt 1 de çok üzüldüm çok güzel bi film tebrik ediyorum kendisini hayatında başarılar diliyorum saden filminde hoca camiye girmesi söylerken salman ise çekindi ve hocada dedi biz camimizi açık tutarız her din den girebilir zaten zamanda babası müslüman annesi hindistan iki arada kalmş salman

    YanıtlaSil
  2. Bende bu akşam terte 1de izledim sevginin gücü çok güzel bir film olmuş beğendim konusunda çok anlamlı

    YanıtlaSil
  3. Bende izledim çok güzeldi

    YanıtlaSil
  4. Bende bu akşam hayranlikla izledim demek oluyorki hangi dilden hangi ırktan hangi dinden olursak olalim hepimiz kardeşiz çünkü babamız adem anamız havanın çocuklarıyız bizler kardeşiz salman khana da çok çok teşekkür ederim bizlere tekrar hatırlattığı icin

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel ve çok anlamlı onun müslüman olduğuna inanıyorum inşaallah tüm dünya da müslüman olur ALLAH son nefesinizi İslam dini üzerinde kelimesi şehadet ile alsın eşhedü enla ilahe illellah ve eşhedü enne muhammed'den resulullah

    YanıtlaSil
  6. Ben onun Sultan ve Sevginin Gücü adlı filmlerini çok beğendim. İnşallah Müslüman'dır yada Müslümanlığını gizliyordur.

    YanıtlaSil

 
Distributed By Blogspot Templates | Blogger Template By Tacni